Sunday, December 30, 2012

2012 yang indah

Assalammualaikum...

Tepat jam dua belas malam ini, tahun 2012 akan meninggalkan kita dengan pahit manis pengalaman yang di tempoh. Suka duka, tangis tawa adalah buah tangan yang kita dapat daripada tahun 2012 ini. Seperti saya, tahun 2012 ini adalah sejarah yang tidak dapat saya lupakan kerana penuh kemanisan yang cukup berharga. Saya kira usaha gigih saya selama ini membuah hasil yang ranum dan boleh di kategorikan membanggakan dengan usia setahun jagung dalam bidang penulisan kreatif, saya dapat menikmati keindahan alam penulisan yang penuh cabaran dan dugaan. Alhamdulillah 2012 adalah tahun permulaan yang baik untuk saya terbang lebih tinggi di dalam dunia penulisan kreatif. Sebagai permulaan insan yang baru berjinak-jinak dalam dunia penulisan kreatif, karya puisi saya telah tersiar sebanyak 12 buah puisi manakala cerpen pula sebanyak 2 buah cerpen. Saya kira ini adalah satu permulaan yang baik dalam diri saya. Walaupun jumlah karya yang tersiar tidak banyak tetapi ia cukup membanggakan diri saya yang baru sahaja terjun ke dalam dunia penulisan kreatif. Insyaallah pada tahun 2013 yang akan menjelma, saya akan tingkatkan usaha untuk memperbaiki tulisan-tulisan saya, dan lebih gigih membentuh ummah, dan memberi ingatan dan peringatan kepada masyarakat melalui puisi mahupun cerpen. Di bawah ini adalah senarai karya saya yang telah tersiar.


Tahun 2012

Puisi

1)      Indahnya Penderitaan
(Tunas Cipta-Febuari 2012)

2)      Pemandu Bas
(Tunas Cipta-Mei 2012)

3)      Bonda
(Dewan Siswa-Mei 2012)

4)      Gurindam Anak Muda
(Tunas Cipta-Julai 2012)

5)      Buku
(Pelita Bahasa-Julai 2012)

6)      Mutiara Bangsa
(Tunas Cipta-Ogos 2012)

7)      Senyuman Wajah Kemerdekaan
(Akhbar Warta Perdana-Ahad 9 September 2012)

8)      Bahtera
(Dewan Siswa-September 2012)

9)      Merdekalah Bahasaku
(Pelita Bahasa-Oktober 2012)

10)  Wanita Global
(Wanita-November 2012)

11)  Permata Negara
(Tunas Cipta-November 2012)

12)  Selimut
(Akhbar Berita Minggu-Ahad 16 Disember 2012)


Cerpen

 1)      Pesan Pak Tua
(Akhbar Warta Perdana-Ahad 20 MEI 2012)

2)      Serkap Jarang
(Pelita Bahasa- September 2012)



1 comment:

  1. Tahniah, saudara Efandi. Saya kira jumlah itu baik untuk seorang yang baru bergelar penulis. Rasanya, lebih baik daripada permulaan saya menulis dahulu.

    Teruskan berusaha. Semoga berjaya.

    ReplyDelete