Thursday, May 17, 2012

Alhamdulillah

Pertama sekali aku ingin ucapkan terima kasih kepada Allah s.w.t yang telah memberi kehidupan ini yang aman dan sentosa. 
      Aku rasa sudah lama tidak menulis di dalam blog ini, mungkin banyak sekali cerita yang aku ingin berkongsi cerita. Tempoh pembelajaran aku hampir tamat di universiti ini, tetapi sebelum cuti panjang aku harus siapkan fyp aku dulu, harap2 ia berjalan dengan lancar sekali. Alhamdulilllah pada bulan ini, karya aku telah tersiar di majalah dan akhbar. Majalah yang siarkan karya aku itu, keluaran dbp iaitu, Tunas Cipta (Pemandu Bas) dan Dewan Siswa (Bonda). Akhabar pula tersiar cerpen aku yang pertama iaitu (Pesan Pak Tua). Terima kasih kepada editor yang menyiarkan karya aku. Insyaallah aku akan terus berkarya lagi selagi jasab belum di jamah oleh tanah. 
      Bulan lepas aku telah membeli seekor ikan pelaga yang cantik dan indah warnanya. Ikan itu aku bagi namanya "red swee tin" sebab badannya berwarna merah, ekornya tersangatlah cantik. Aku amat bersimpati dengan apa yang telah terjadi dengan ikan kawan aku yang juga beli waktu dan masa yang sama dengan aku. Ikan kawan aku telah pergi selamanya. Bulan ini aku tersangat penat, otak aku semacam berputar dengan pantas, sehingga kadang kala terberhenti seketika untuk mencari ketenangan. Hidup ini harus di teruskan walaupu ombak ganas telah melanda diri kita. Kita kena sabar dan perbanyakkan segala amalan yang di tuntut, agar segala keperibadian kita menunjukkan keperibadian yang indah dan tidak menjengkelkan.
      Tadi aku buat tugasan terjemah dengan kawan aku di perpustakaan, gelagat masing-masing tidak bertukar, sama dan serupa, indah apabila ramai kawan dan sunyi apabila kawan telah meninggalkan kita. tetapi ingta dan ingat, segala kejadian atau peristiwa besar yang menimpa diri kita, kita harus teruskan perjalanan hidup ini, kerana Allah tidak menyukaan manusia yang berputus asa. Jangan sesekili mengundur sedangkan kita belum lagi melangkah untuk berjuang. Perjuangan harus di sertai dengan usaha, dan usaha harus di sertai dengan semangat yang tinggi. 




Sekian Wassalam

No comments:

Post a Comment