Sunday, January 9, 2011

Doa Untuk Ibu






Bismillahirrahmanirrahim..

Segala puji keatas mu Ya tuhan,

Aku panjatkan doa untuk ibuku tersayang,

Yang telah bersusah mengharungi bahtera keibuan

Selama ini,



Aku hamba yang lemah,

Tidak terlepas dari bisikan syaitan,

Senantiasa melawan perintahnya,

Senantiasa membuat kelopak matanya digenangi

Air mata kesedihan,



Ibu,

Maafkan aku ibu,

Aku telah melukakan hatimu,

Aku sentiasa berdoa padaNYA,

Agar ibu diberi kesejahteraan di dunia dan diakhirat,

Agar ibu sihat walafiat,

Agar ibu bertambah kuat



Ibu jasamu tidak pernah aku lupa dikotak fikiranku,

Membelaiku,

Memberi kasih sayangmu

Kau tidak pernah jemu menjagaku

Kau tidak pernah lupa menjaga kesihatanku

Kau tidak pernah lupa memberi makan untukku

Agar aku sihat walafiat.



Aku anakmu,

sentiasa berdoa untukmu ibu,

Agar kau diberi RAHMAT dan NIKMAT,

Agar kau sentiasa dilimpahi berkat,

Agar kau diberi kekuatan dan kemulian

Ya tuhan yang Maha pemurah,

Engkau tempatkanlah ibuku di tempat yang mulia,

Engkau tempatkanlah ibuku dikalangan orang-orang yang solehah-AMIN.





Efandi Yusop

(5/1/2011)

(Teringat ibuku)

8 comments:

  1. again.. nice post..
    alhamdulillah. sbg anak kt hnya mmpu doakan yg tbaik utknya.
    sbg anak, sring kt tlupa kan,.
    hmm..
    May Allah bless her always.. InsyaAllah..

    ReplyDelete
  2. fendi, nk tnye sikit, upm student. sem brp skrg eh?

    ReplyDelete
  3. Amin. saya baru sem 4, jurusan kesusasteraan melayu.

    ReplyDelete
  4. oo..
    stu kmpus la dlu kot..tp mst time tu kmu bru msuk. hee

    ReplyDelete
  5. ok..dulu ambil jurusan apa? sekarang bekerja atau berkarya?

    ReplyDelete
  6. fac ecology. now stil mncari mne yg ssuai. hee. ssh skrg nk dpt pluang. hmm.

    ReplyDelete