Tuesday, February 21, 2012

Semoga Dia sihat

Assalammualaikum...


malam ini, aku nak berdoa dalam bentuk tulisan. doa aku ditujukan untuk ayah aku dan rakan aku. Umyuk ayah aku, semoga Dia cepat sembuh, dapat berjalan sedia kala, agar urat sarafnya kembali elok dan sihat sentiasa. Kepada ayah, banyak kan bersabar yea, ini semua dugaan daripada ALLAH S.W.T, perbanyakkan berdoa, jangan cepat marah-marah masa sakit-sakit tu..Kepada Emak, sabar yea dalam menjaga suami mu, banyakkan berdoa, tabahkan hatimu, insayaallah penyakit suamimu merangkap ayahku sembuh dan sihat sediakala. Ya Allah berikanlah kesihatan kepada Ayahku, semoga penyakitnya beransur pulih. Aku tahu ini adalah sebahagian daripada ujianmu kepada hambamu.


Kepada sahabatku yang bernama Muhammad Fadli B. Ramli, semoga demam campakmu hilang dan pulih sediakala, bersabar yea, banyakkan berdoa, mungkin ada hikmah disebalik kesakitan yang kau alami. Ini adalah sebahagian daripada ujian yang Allah kurniakan kepadamu, semoga kau tabah dalam mengharungi kesakitan yang singkat ini. Kuatkan imanmu, tabahkan jiwamu.



P/S: Teringat masa aku sakit batu karang dulu, sangat-sangat la sakit. Masa tu kena masa peperiksaan STPM
subjek Bahasa Melayu Kertas 1 masa dibagi 2 jam, aku tak jawab langsung dalam masa 2 jam tu menahan kesakitan. nasib baik ketua pengawas yang jaga peperiksaan masa tu bagi aku masa tambahan setengah jam je. Aku apelagi jawab la yang termampu tanpa melihat soalan aku bulatkan huruf yang ada jawapan. Alhamdulillah keberkatan sakit yang Allah beri dekat aku, aku lulus subjek bahasa melayu tu.Ada hikmah disebalik kesakitan yang Allah beri. 

1 comment:

  1. Semoga abah cepat sembuh...sangat sedih tgk abah begitu...semua serba tak kena...asyik nak marah ajer...sampai pasang kipas laju2 pon kena marah..

    ReplyDelete