Monday, September 10, 2012

Karya Puisi: "Mutiara Bangsa" di Majalah Tunas Cipta Edisi Ogos



Assalammualaikum...

Terima kasih kepada editor Tunas Cipta iaitu Encik Ghani Abu yang telah memilih karya saya untuk siaran kali ini.

Karya Mutiara Bangsa ini bertujuan mengangkat jati diri remaja untuk terus memelihara dan mencintai tanah air tercinta. Remaja pada zaman kini harus meletakkan sepenuh jiwa raganya untuk berjuang mempertahankan kedaulatan negara tercinta. Keamanan yang sedia ada harus di peliharan oleh generasi muda kini agar tiada anasir durja yang terpalit di dalam jiwa mereka. Ayuh para remaja yang gagah perkasa inilah masa untuk kita terus meletakkan negara kita di tingkat yang tertinggi agar dipandang gah di mata dunia. Sekian.



p/s: Karya ini tersiar bersama-sama dengan penulis yang saya kagumi iaitu Mohd Helmi Ahmad dengan karyanya yang bertajuk Bunga Keamanan. Sekali lagi karya saya tersiar bersama-sama teman seangkatan saya iaitu Muhammad Afzan Ismail dengan karyanya yang bertajuk Mawar Yang Hilang. Sekalung ucapan tahniah juga di ucapkan kepada penulis yang mana karyanya juga telah tersiar bersama karya saya yang penuh cacat celanya. Insyaallah dari masa ke semasa saya akan sentiasa perbaiki karya saya. 



No comments:

Post a Comment