Friday, September 16, 2011

Ubat Penyambung Nyawa

Aku mempunyai sakit jantung berlubang. Sebelum aku di bedah doktor ada bagi tau mak aku yang aku akan mati jika aku tidak dibedah. Mak aku merahsiakan perkara ini untuk menjaga perasaan aku. sepanjang aku menghidap sakit jantung, nyawa aku bergantung dengan ubat yang diberikan oleh doktor. Setiap hari pagi, siang, petang, malam aku makan ubat itu untuk memberikan aku kesihatan yang secukupnya, sehinggakan tumbesaran aku sedikit terencat dan daya ingatan aku sangat rendah, sehingga aku belajar pun susah untuk aku menangkap apa yang cikgu aku ajarkan, tetapi aku percaya ALLAH disamping aku, aku sentiasa berdoa agar kesihatan aku lebih sihat dan ditinggikan daya ingatan aku. AMIN.    

4 comments:

  1. assalamualaikum

    sabarlah lagi efandi. banyak perkara menjadi rahsia Dia yang kita tak ketahui. ibu kamu mesti ada sebab buat macam tu.

    sabarlah lagi. insyaAllah. Dia kan maha mengetahui lagi maha menentukan. :)

    ReplyDelete
  2. Terima kasih atas keperihatinan kamu...ya mungkin ada hikmahnya setiap apa yang Dia uji kepada kita...:-)

    ReplyDelete
  3. be strong ok.kitorang sbgai kawan sntiasa doakan kesihatan ko=)

    ReplyDelete