Friday, January 13, 2012

Bapak

Assalammualaikum,


Sedang aku main game bola PES 2011, ada satu panggilan yang tak bernama, rupanya bapak aku yang telipon, aku lupa nak save nama bapak aku, padahal dah selalu telipon aku tu, heee, ambil enting aku ni kan..


aku bertanya la khabar dia, sakit dia rupanya belum elok lagi malah kena guna tongkat dah bila dia nak berjalan..erm..dah teruk la tu sakit kakinya tu..mintak-mintak dia cepat sembuh la, dapat dia bekerja semula..


aku tahu dia mesti bosan duduk kat rumah lama-lama tak buat apa-apa, dia ni jenis yang suka buat kerja, kira rajin la jugak bapak aku ni, tup-tup dia sakit pulak, dah lama gak la dia sakit kaki tu..erm


semoga bapak aku cepat sembuh, dapat menjalani kehidupan seperti biasa, amin...



P/S: "Dulu bapak aku sangat-sangat la garang macam harimau yang sedang kelaparan
tapi sekarang dia dah tak garang
dulu habis anak-anaknya di bantai
apa yang dia dapat dia gunakan untuk sebat anak-anaknya untuk mendidik bukan untuk mendera
Alhamdulillah dengan didikan dia menggunakan pelbagai benda untuk menyebat kiteorang 
akhirnya kami adik- beradik telah menjadi orang yang berguna
dia nak anaknya jadi manusia dan ada pelajaran
kerana dia tak ada harta, cuma pelajaranlah yang dapat merubah kehidupan kita.."



-Terima kasih Bapak-

No comments:

Post a Comment